Hvad skal barnet hedde….?

Det gælder jo at komme i gang på den gode måde.

Du vil skabe Awareness, for den forandring der kommer….

Det er jo det første trin i ADKAR modellen, som er udviklet af Prosci. Og det giver rigtig god mening.

Men hvordan gør du så lige det - sådan helt lavpraktisk…..

Hvad med tidligt i processen at vælge at give jeres Lean rejse et navn?

Her er fire eksempler, som du kan lade dig inspirere af:

DBK er en fond der har til formål at udvikle og effektivisere samhandlen i den danske bogbranche. Det ene lager ligger i Køge.


1. I en tredie parts logistik virksomheden DBK i Køge lavede vi en navne konkurrence blandt alle medarbejdere.

Vinderen fik tre flasker vin for vinderforslaget som blev til:

"Nu Leaner det noget"

2. I forsyningsselskabet Københavns Energi (nu HOFOR), som leverer biogas i bygasnettet, gjorde vi det samme.

Her blev vinderforslaget:

“Gas-o-lean”

Navnet var selvfølgelig inspireret af navnet på den danske rock gruppe Gasolin fra 70erne.

Gas-o-lean bliver også anvendt som navn til et nyhedsbrev om Lean projektet.

3. Hos Novo Nordisk, som producerer insulin er navnet:

“cLEAN”

patenteret, hvor c står for current - altså den Lean vi har lige nu. "c"et genkendes af alle i virksomheden fra cGMP.



4. Hos PostNord lavede vi også en navne konkurrrence.

Det var på Internationalt Postcenter, der ligger ude ved Kastrup Lufthavn, og som daglig tale hedder INC.

Her kom Lean til at hedde:

“INC-Lean on me”

Den er inspireret af sangen “Lean on me”